باطری اتمی یا باطری اسیدی

تفاوت باطری اتومبیل اتمی و اسیدی در چیست؟

 

کدام یک واقعاً بهتر است؟ چرا واقعاً برخی شرکت ها اصرار به خرید انواع باتری اتمی دارند؟
باطری اتمی اتوموبیل یکی از پر فروش ترین باطری هایی است که هم اکنون در فروشگاه های مختلف پیشنهاد می شود.اما انواع اتمی چه تفاوت و چه مزایایی دارند که باتری اسیدی ندارد؟
اصلاً آیا وجود تفاوت ها سبب فروش بیشتر باتری اتمی نسبت به باتری اسیدی شده است؟
باید بگوییم که عمده تفاوت باطری اتمی اتومبیل با باطری اسیدی این است که جنس آلیاژی که دارند یعنی کلسیم و یا سیلور سبب شده تا هم قدرت استارت زدن بهتر داشته باشند و هم طول عمرشان بیشتر باشد

 

باتری خودرو از نظر ساختمان بر دو نوع است:

۱-باتری سیلد

تکنولوژی جدید تولید باتری است که این نوع باتری در ایران به نام باطری اتمی شهرت یافته که دارای الکترولیت می باشد اما با توجه به جنس خاص صفحات درون آن نیازی به نگهداری و افزودن آب مقطر ندارد.

باتری سیلد کلسیوم و باتری سیلد سیلور کلسیوم از جدیدترین نوع این نوع باتری ها هستند که نسبت به سایر باتری ها قیمت و طول عمر بیشتری دارند.

سیلد سیلور کلسیوم بهترین نوع باتری می باشد که تنها تعداد معدودی از تولیدکنندگان خارجی قادر به تولید این نوع باطری اتمی می باشند.

 

۲-باتری اسیدی

باتری هایی از نوع قدیمی که نیاز به نگهداری و شارژ دارند و از نشانه های آن وجود ۶ درب روی باتری است که با باز کردن آن ها می توانید سطح الکترولیت را چک کنید و در صورت نیاز به آن اب مقطر اضافه کنید.

 

 

منبع: تحریریه سحر باتری