کنترل همه چیز با اشاره‌ی دست و صدای شما!

سیستم کنترل بی‌سیم تلفن همراه در هنگام رانندگی که اخیراً توسط شرکت لاجیتک و با عنوان زروتاچ معرفی و عرضه شد.

 

همه‌ی ما می‌دانیم که کار کردن با موبایل، پیام دادن و یا جواب دادن تلفن در هنگام رانندگی در عین خطرآفرین بودن بسیار هم دور از عقل است!

سیستم‌های بلوتوثی خودرو موجود در بازار نیاز به لمس صفحه‌ی موبایل دارند. اما لاجیتک نیاز به لمس صفحه موبایل برای انجام امورات معمول و کارهایی مثل برقراری تماس، فرستادن پیام کوتاه، خواندن و فرستادن پیام در مسنجرهایی مثل واتس اپ را به حداقل رسانده است.

 

محصول جدید شرکت لاجیتک

ZeroTouch جدید شرکت لاجیتک، اسمارت فون شما را تا مرحله‌ای ارتقا می‌دهد که دیگر با پیام دادن هنگام رانندگی در جاده مشکلی نداشته باشید و خطری هم برای شما پیش نیاید.

 

ZeroTouch در واقع چه کاری را برای ما انجام می‌دهد؟

در واقع زروتاچ ( ZeroTouch) اپلیکیشنی است که روی گوشی موبایل شما نصب می‌شود و وقتی گوشی موبایل شما – بطور فیزیکی-  به یک Logitech Mount در ماشینتان وصل می‌شود، به طور خودکار شروع به کار می‌کند. Logitech Mount سخت افزار کوچکیست که روی قسمتی از داشبورد یا سیستم تهویه ماشین نصب می‌شود و  گوشی موبایل به آن متصل و نگه داشته می‌شود.

 

چرا از ZeroTouch استفاده کنیم؟

با نصب زروتاچ دیگر تماس‌های مهم، پیام‌ها، ایمیل‌ها، مسیج‌های واتس اپ و تلگرام و... را از دست نخواهید داد. تمام عملکرد این دستگاه با صدا و یا حرکات دست شما کنترل می‌شود، حتی باز کردن قفل گوشی در جاده نیز با حرکات دست شما تنظیم می‌شود.

 

کنترل ماشین با گوشی

 

ZeroTouch چگونه کار می‌کند؟

برای انجام تمام مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، کافی است تا شما دستتان را مقابل گوشی موبایلتان تکان دهید، در این هنگام سنسورهای مجاورت گوشی فرمان شما را به صفحه اسکرین گوشی می‌آورند. در ادامه شما می‌توانید ZeroTouch را  برای فرمان مسیج دادن صدا بزنید و یا دستور دهید تا تماسی را برقرار کند و یا اینکه درخواست پخش لیست موزیکی از اسپاتیفای را صادر کنید تا آن‌ها را برایتان پخش کند. حتی اگر خودرویتان مجهز به مسیریاب باشد میتوانید فرمان دهید تا آدرسی را که می‌خواهید به سیستم مسیریابی خودرو بفرستد.

 

تفاوت ZeroTouch  با سایر نرم افزارهای مشابه

در سایر نرمافزارها شما نیاز به فشردن دکمه‌ای روی صفحه اسکرین گوشی یا نگاه کردن به آن را دارید که مقدار زیادی از تمرکز و حواستان را هنگام رانندگی سلب می‌کند که اصلاً حرکت مناسبی هنگام رانندگی در جاده نیست. ولی در ZeroTouch نیازی به این کار نیست و تمامی فرمان‌ها با صدا یا حرکات دست شما کنترل می‌شود.

Logitech می‌گوید: مسیج دادن با نرم افزار زروتاچ تنها  ۰,۳ ثانیه زمان می‌برد و نیاز به توجه شما دارد. در واقع این مدت زمان ۰,۳ ثانیه‌ای هم صرف دریافت امواج توسط گوشی می‌شود. اساساً مسیج دادن با گوشی حداقل ۵ثانیه زمان نیاز دارد و این زمان هنگام رانندگی در جاده بسیارحادثه‌آفرین است.

ودیم گوکان، سرپرست تیم بیزنس اسمارتفون لاجیتک می‌گوید: «ماموریت ما این است که برای شما امکانی را فراهم کنیم تا در حال رانندگی بتوانید به راحتی پیام دهید و تماس برقرار کنید و ریسک خطر را وقتی که شما به جاده نگاه نمی‌کنید، با کاهش این مدت زمان به نزدیک صفر برسانیم.»

 

شما هوس پیتزا کرده‌اید؟

از ZeroTouchدرخواست کنید تا یک رستوران در نزدیکی شما پیدا کند، سپس زروتاچ با درخواست شما یافته‌هایش را برای شما می‌خواند و می‌توانید رزرو دلخواهتان را انجام دهید.

 

چگونه با ZeroTouch  پیغام بفرستید؟

اگر کسی برای شما مسیجی بفرستد و سوال کند که «کجا هستید؟» زروتاچ این پیغام را برایتان می‌خواند و شما می‌توانید پاسختان را برایش بگویید تا بفرستد و یا اینکه درخواست کنید تا موقعیت شما را روی نقشه با استفاده از Glympse برای وی ارسال کند.

 

دستگاه ZeroTouch

 

قیمت ZeroTouch

قیمت این محصولات در وبسایت Logitech.com  بین ۶۰ تا ۸۰  دلار و در رنگ‌های قرمز، مشکی و سفید است. این محصولات در حال حاضر در وبسایت آمازون نیز به فروش می‌رسند و فعلاً فقط قابل استفاده روی گوشی‌های اندرویدی هستند.

 

جمع بندی

ZeroTouch تنها نرم افزار موجود در بازار است که با آن می‌توانید در هنگام رانندگی به گوشی موبایتان دسترسی داشته باشید و کمترین حواس‌پرتی و کمترین تغییر زاویه دید از سمت جاده به گوشی را داشته باشید.

 

تهیه شده در تحریریه سحر باتری