ر این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی انواع لیفتراک ها و معایب و مزایای هریک به معرفی باطری لیفتراک صبا و نحوه خرید باطری لیفتراک بپردازیم.

انواع لیفتراک

لیفتراک

لیفتراک ها دارای انواع مختلفی هستند که هریک با توجه به محیطی که در آن مورد استفاده قرار می گیرند، انتخاب می شوند.

  •          لیفتراک برقی
  •          لیفتراک دیزلی
  •          لیفتراک گازی

لیفتراک های برقی به دلیل عدم تولید دود و آلودگی صوتی برای استفاده در محیط های بسته که تهویه مناسبی ندارند بسیار ایده آل هستند.

این نوع از لیفتراک ها معمولا دارای موتور AC با ضریب ایمنی بالا هستند که توسط باتری لیفتراک تغذیه می شوند.

لیفتراک های برقی برای استفاده در فضاهای کوچک و حساس به آلودگی و احتراق بسیار کاربردی و مفید هستند.از جمله این مکان ها می توان به انبارها،سردخانه ها، مراکز توزیع و تولیدی و ... اشاره کرد.

باطری لیفتراک سرب-اسید

باطری لیفتراک

اصلی ترین و مهم ترین قابلیت هر باطری لیفتراک و باتری یو پی اس قابلیت شارژ مجدد باتری و امکان دشارژ با جریان های بالا می باشد.به همین دلیل باتری های سرب- اسید در عرصه باطری لیفتراکی و یو پی اس خوش می درخشد.

باطری های سرب-اسید ی lead-acid برای اولین بار در سال 1859 توسط یک فیزیکدان فرانسوی اختراع و به عنوان اولین باتری با قابلیت شارژ مجدد روانه بازارهای تجاری و صنعتی شد. این نوع باتری به قدری مفید و محبوب و پرمصرف بوده که امروزه تقریبا تقریبا بیش از 80درصد از سرب مصرفی دنیا به تولید باتری های سرب-اسید اختصاص داده می شود.

باتری های سرب اسید با توجه به قابلیت بالا و قیمت مناسبی که دارند می توانند به عنوان بهترین باتری مصرفی به عنوان باتری یو پی اس ، باطری لیفتراک و باطری خودرو برقی در نظرگرفته شوند.

ساختار باطری لیفتراک سرب-اسید

یک سلول از الکترودهای مثبت و منفی سبب ایجاد اختلاف ولتاژ حدود 2 الی 2.1 ولت در باتری های سرب-اسید لیفتراکی می گردد. بنابراین باطری هایی که ولتاژهایی معادل 12ولت تولید می کنند از سلول های الکترودی که بصورت سری به یکدیگر متصل هستند تشکیل شده است. مهم ترین عامل تعیین کننده ظرفیت باطری قطر صفحات الکترودی مثبت و منفی می باشد.

در اغلب باطری هایی که برای مصارف معمولی مورد استفاده قرار می گیرند (مانند باتری خودرو ) قطر این صفحات کمتر از 2میلی متر تعبیه شده ولی در مصارفی با قابلیت شارژدهی طولانی همچون لیفتراک های برقی قطر الکترودها به 6میلی متر می رسد.

باطری لیفتراک ها در ولتاژهای 24ولت ، 36ولت ، 48ولت ، 72ولت ، 80ولت و دوبل 40آمپر تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد ، این باطری ها به دلیل اتصال سری صفحات الکترودی مثبت و منفی که هریک 2ولت تولید می کنند، در ولتاژهایی روانه بازار شدند که همگی ضریب 2 هستند. یعنی باطری 24ولت از 12 سلول 2ولتی تشکیل شده است.

از نظر آمپراژ هم باطری های سرب اسید در آمپر ساعت های مختلف از 300آمپر ساعت الی 1000 آمپر ساعت تولید می شوند.

نحوه سفارش باطری لیفتراک

باطری لیفتراک موجود در مجموعه سحرباطری سپند همگی تولید داخل و ساخته شده توسط صبا باتری می باشند.

برای سفارش باطری لیفتراک مناسب می توانید با مشاورین شرکت سحرباطری تماس بگیرید و با اعلام نیاز خود بر اساس سایز باکس و جایگاه ، آمپراژ و ولتاژ ... راهنمایی های لازم در اختیارتان قرار می گیرد.

باطری های لیفتراک همگی به همراه متعلقات و جایگاه ضد زلزله مخصوص در اختیار مشتریان عزیز قرار می گیرد.

تهیه شده در تحریریه سحرباطری سپند