تفاوت باتری یو پی اس و باتری خودرو چیست؟

باطری خودرو با استفاده از واکنش اسیدسولفوریک روی صفحات سربی معلق در مایع ، نیروی الکتریسیته تولید می کند، به همین دلیل آنها را باتری های  "معلق در آب" نیز می نامند.

اما این روش برای بکارگیری در باتری های ups  بسیار خطرناک می باشد، چراکه امکان نشت اسید از محفظه باتری وجود دارد و در هنگام شارژ ممکن است گاز هیدروژن تولید شود که بسیار مشتعل است و در یک محیط بسته می تواند خطرناک باشد.

مطالب مرتبط:باتری یو پی اس ups  چیست؟

باتری یو پی اس چگونه ساخته می شود؟

باتری های سرب اسید و نیکل کادمیوم از پرکاربردترین باتری ها در صنعت یو پی اس می باشند.

نوعی از باتری های یو پی اس که به آنها باتری بدون نیاز به نگهداری نیز می گویند ، از نوع سرب اسید با ولتاژ 12ولت می باشد که از 6عدد سلول 2ولتی تشکیل شده اند که به صورت سری داخل باتری به هم متصل اند.

باتری یو پی اسUPS

بدلیل ساختار شیمیایی متفاوت دوباتری ،ولتاژ نامی سلول هایشان هم با یکدیگر تفاوت دارد. ولتاژ هر سلول در باتری های نیکل-کادمیوم 1.2 ولت و در باتری های سرب-اسید 2 ولت می باشد. به همین دلیل برای ساخت یک باتری 12ولتی نیکل-کادمیوم ،باید 10 سلول را با هم سری کرد.

باتری خودرو چگونه ساخته می شود؟

باتری خودرو به دو دسته تقسیم می شود:

1.اسیدی آبدار LM: باتری سربی اسیدی از چند تیغه سربی که در محلول رقیق شده از اسید سولفوریک قرار گرفته اند تشکیل شده است.

2.سیلد اتمی MF: صفحات داخل باتری انمی قبل از ساخت باطری ، شارژ و به صورت دسته صفحه در می آیند و در نهایت کنار یکدیگر مونتاژ می شود.

باتری خودرو

ادامه مطلب

باتری خودرو

باتری یو پی اس

فروش اینترنتی صبا باتری

www.saharbattery.com