معرفی خودروهای هیبریدی و نحوه شارژ آنها

تولید خودروهای هیبریدی طی سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

انواع خودروی هیبریدی

  1.      خودروی هیبریدی عادی
  2.      خودروی هیبریدی اتصالی (Plugin)
  3.      خودروهای تمام الکتریکی

 

همین حالا خرید کن!

  •        دسته اول که خودروهای هیبریدی معمولی هستند شباهت بسیار زیادی به ماشین های عادی بنزینی دارند با این تفاوت که دارای 2 موتور هستند یکی بنزینی و دیگری الکتریکی. این نوع خودروی هیبریدی نیز نیاز به بنزین دارند و تنها مزیت آنها مصرف کمتر سوخت در مسافت های طولانی است.

تویوتا پریویس و هوندا اینسایت دو نمونه از خودروهای هیبریدی عادی هستند.

 ماشین های هیبریدی

  •        دسته دوم، خودروهای هیبریدی "پلاگین" شباهت بسیار زیادی به خودروهای تمام الکتریکی دارند. انرژی اولیه آنها از باطری ماشین الکتریکی که برای آن تعبیه شده است، تامین می گردد و پس از دشارژ باتری خودرو ، از انرژی بنزین استفاده می کند.
  •        و اما خودروهای تمام الکتریکی ;  همانطور که از اسمش پیداست تنها با انرژی الکتریکی شارژ می شود و موتور بنزینی ندارد بنابراین اگر وسط جاده شارژ باطری ماشین تمام شود ، ماشین از حرکت می ایستد . این نوع خودرو حتما باید در جایگاه های مخصوص شارژ شوند که در ایران تعداد کمی از آنها موجود است.

خودروهای تمام الکتریکی (برقی) با یکبار شارژ حدود 250کیلومتر را طی می کنند.

 

میزان و طریقه شارژ خودروهای هیبریدی

جایگاه شارژ ماشین های برقی

طریقه شارژ هر 3 نوع خودروی هیبریدی که معرفی شده ،با یکدیگر متفاوت است.

  •        خودروهای هیبریدی عادی توسط یک پریز سه شاخه برق و یک شارژر 120ولتی شارژ می گردند که این پروسه حدود 20ساعت زمان می برد.
  •        ولتاژ شارژر خودروهای هیبریدی نوع دوم (اتصالی-پلاگین) حدودا 240ولت می باشد و زمان شارژ آن را تا حدود 8 الی 12 ساعت کاهش می دهد.
  •        ماشین های تمام الکتریکی (برقی) بدلیل تک موتوره بودن نیاز بسیار زیادی به شارژ برقی دارند بنابراین شارژر تعبیه شده برای آنها 480 ولت است و در کمتر از 30 دقیقه 80% از باطری خودرو شارژ می شود.

 

باتری خودرو ی موجود در ماشین های هیبریدی از نوع لیتیوم-یون هستند و در صورت عدم استفاده دشارژ می شوند.

02166822754