باطری ماشین چیست؟ باطری ماشین چگونه کار می کند؟ باطری ماشین چگونه شارژ می شود؟

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مولفه های هر وسیله نقلیه، باطری آن است.

نقش اصلی باطری ماشین ، تامین انرژی لازم موتور برای حرکت است. علاوه بر این ، باطری ماشین انرژی مورد نیاز لوازم جانبی همچون چراغ ها ، فن ، ضبط صوت  و قطعات الکترونیکی را تامین می کند.

شرکت سحرباطری سپند در زمینه تامین و توزیع باطری ماشین از تجربه و تخصص بالایی برخوردار است. همچنین شما می توانید در سایت رسمی ما از قیمت روز باطری ماشین و باتری یو پی اس در آمپرها و برند های مختلف مطلع شوید.

باطری ماشین چگونه کار می کند؟

از لحظه ای که سوییچ را می چرخانید و ماشین را روشن می کنید، اتفاقات متعددی در ماشین شما رخ می دهد.

اولین آنها، افت ولتاژ باطری ماشین است، که دلیل آن انتقال انرژی به موتور جهت روشن شدن ماشین می باشد. پس از روشن شدن ، باطری ماشین به طور متناوب تخلیه و شارژ می شود.

اتفاق بعدی که با روشن شدن ماشین می افتد، به حرکت درآمدن چرخ دنده های موتور می باشد. برای شروع ، موتور با سرعت بالایی چرخ دنده ها را به حرکت در می آورد تا سوخت و هوا به داخل سیلندرها کشیده شود و وسیله نقلیه شروع به کار کند.

به عبارت ساده تر،باطری ماشین انرژی را تامین می کند ، موتور با به حرکت درآوردن چرخ دنده ها، ترکیب سوخت ،هوا، جرقه سبب روشن شدن ماشین می شود.

عمده دلایل خرابی باطری ماشین

خرابی باطری در مواقع حساس ممکن است بسیار آزاردهنده باشد. روشن بودن چراغ های ماشین،مشکل سیستم شارژ باطری ماشین و ... سبب بروز این مشکلات در باطری ماشین می گردند.

مواردی که سبب تسریع در به وجود آمدن مشکلات باطری ماشین می گردند:

  1. تعداد دفعات و عمق شارژ و دشارژ
  2. لرزش بیش از حد
  3. قطع و وصلی در سیستم برق خودرو
  4. کثیف و سست بودن بست ها
  5. سولفات شدن سر باطری ماشین

شارژ باطری ماشین

شارژ باطری ماشین

باطری ای که به مدت طولانی استفاده نشود و استارت نخورد ، پس از مدتی شارژ خود را ازدست می دهد. بنابراین باید آن را شارژ کرد.

برای شارژ باطری ماشین باید از شارژر مناسب استفاده نمایید. هیچ وقت در هنگام کار بر روی باطری سیگار نکشید و همواره شعله آتش را از آن دور نگه دارید. حتما به برچسب های راهنمای روی باطری توجه نمایید.

مراقب باشید باطری بیش از حد شارژ نشود(overcharge).

شارژ بیش از حد سبب کاهش عمر باطری می گردد. باطری ماشین با شارژ بیش از حد برآمده می شود و دمای آن بطور غیر معمولی افزایش میابد. در این شرایط خطر انفجار هم وجود دارد پس بسیار احتیاط کنید. اگر در هنگام شارژ متوجه بوی نامطبوع شبیه به تخم مرغ فاسد شدید، سریعا شارژر را جدا نمایید چراکه این بو مربوط به هیدروژن تولید شده بر اساس شارژ بیش از حد می باشد و بسیار خطرناک و مشتعل است.

 

فروش اینترنتی صبا باتری

ارسال و نصب رایگان باطری ماشین و یو پی اس