باتری ماشین و مشکلاتش!

خوابیدن باتری ماشین یا به تعابیر مختلف دشارژ شدن،مردن و خالی شده باتری مشکلی رایج در بین ماشین هاست که اکثر رانندگان آن را تجربه کرده اند. به همین منظور در این مقاله قصد داریم که به طور مفصل راجع به دلایل و راه حل های آن بپردازیم.

دلیل اصلی مشکل خوابیدن باتری ماشین در واقع خالی شدن شارژ باطری است. این مشکل عموما هنگام روشن نشدن موتور و استارت نخوردن ماشین نمایان می شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که هر روشن نشدن و استارت نخوردنی دلیل بر خوابیدن باتری ماشین نیست بلکه می تواند دلایل مختلفی از جمله مشکل دینام یا سیستم استارت داشته باشد.

 

فروش اینترنتی صبا باتری

علت روشن نشدن ماشین چیست؟خرابی سیستم استارت؟دینام؟ یا باتری؟

ماشینتون استارت نمی خوره؟ در ابتدا از سالم بودن دینام خود اطمینان حاصل نمایید. اگر سالم بود در مرحله بعد به بررسی باتری ماشین بپردازید. برای تشخیص سلامت باتری و شارژ آن باید با هل دادن آن را روشن کنیم.سپس تمامی سیم های متصل به باتری را جدا نمایید و کمی صبر کنید. اگر موتور بلافاصله خاموش شود بدان معنی است که دینام توانایی شارژ سیستم برق رسانی خودرو را ندارد. اما اگر موتور خاموش نشود به احتمال خیلی قوی مشکل از باطری ماشین است. و در این شرایط هم دو گزینه پیش روی شما قرار می گیرد:

  • باتری خراب است

تعویض سریع باتری خودرو

  • باتری خوابیده است

نیاز به شارژ دارد، باتری به باتری کنید!

 

دلایل خوابیدن باتری ماشین

در این مقاله به اختصار چند دلیل تاثیرگذار بر دشارژ شدن باتری ماشین را نام می بریم اما برای مطالعه کامل و دقیق دلایل مربوطه به مقاله " 

 " مراجعه نمایید.

  1. نارسایی دینام
  2. روشن ماندن چراغ ماشین
  3. پوسیدگی کابل های باتری
  4. استفاده مداوم از کولر در ترافیک
  5. گرما و سرمای شدید

 

در هنگام مواجهه با مشکل خوابیدن باتری خودرو چه کنیم؟

  1. بررسی اتصالات باتری خودرو

اگر ماشینتان استارت نخورد و موتورش روشن نشد اولین کاری که انجام می دهید این باشد که اتصالات باتری خودرو را بررسی و آن ها را محکم کنید. اگر همچنان مشکل پابرجا بود و ماشین استارت نخورد از روش دوم برای رفع مشکل اقدام نمایید.

بررسی اتصالات باتری

  1. باتری یه باتری کردن

باتری به باتری کردن یا به اصطلاح جامپ استارت روشی برای احیای باتری مرده است بصورتی که باطری یک ماشین سالم را به وسیله سیم مخصوص "کابل جامپر" به باتری ماشین معیوب متصل می کنیم و آن را شارژ می نماییم.

باتری به باتری کردن

خرید اینترنتی باتری یو پی اس